RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Snelgroeiend Veepee doet niet mee aan ‘gratis-politiek’

icon
Mode22 augustus, 2019

Veepee, het grootste Belgische flashsalesplatform, groeit al jaren sneller dan de e-commercemarkt. Toch heeft het bedrijf al die tijd heel bewust retour- en verzendkosten aangerekend, en die strategie lijkt dus te worden beloond in plaats van afgestraft.

 

Open kaart

Veepee, voorheen bekend onder de naam Vente-Exclusive.com, heeft zich altijd verzet tegen de ‘gratis politiek’ die zich onder druk van grote spelers als Zalando en Amazon in het hele e-commercelandschap heeft verspreid. Het flashsalebedrijf bleef al die tijd trouw aan de eigen filosofie en rekende steevast verzend- en retourkosten aan. “Gratis bestaat niet“, zegt countrymanager Tobias Tousseyn aan GVA. De recente ontwikkelingen in de sector, waarbij de hoger genoemde webgiganten terugkrabbelen en in bepaalde gevallen toch kosten in rekening brengen, lijken hem gelijk te geven.

 

“Net omdat de prijs zo’n belangrijk koopargument is, hebben wij altijd open kaart gespeeld over de kosten”, gaat Tousseyn verder. “Transport kost nu eenmaal geld en dat prijskaartje zal de komende jaren alleen maar toenemen. Bovendien wegen die kosten zwaarder door naarmate de bestelling kleiner is.” Het online platform rekent per bestelling 5,95 euro verzendkosten aan en om een pakje te retourneren betalen klanten 2 euro.

 

Beperkt retourprobleem

Dat het bedrijf ook retourkosten aanrekent, zorgt er mede voor dat Veepee relatief weinig retourzendingen moet verwerken. In de modesector stuurt de klant gemiddeld 40% van de online bestelde artikelen terug, bij Veepee ligt dat aandeel op ‘slechts’ 26%.

 

De strategie van het Veepee is alvast geen rem gebleken op de ontwikkeling van het bedrijf, wel integendeel. “Het heeft ons niet belet om al die jaren sneller te groeien dan de Belgische e-commercemarkt”, zegt Tousseyn. Afgelopen boekjaar realiseerde het flashsaleplatform een recordomzet van bijna 200 miljoen euro, een stijging met 17%. Ter vergelijking: de e-commercesector in België groeide in dezelfde periode met 6%.

 

Veepee verkoopt beperkte voorraden mode-, deco-, lifestyle- en reisproducten aan sterk verlaagde prijzen. Het bedrijf telt 400 medewerkers in België en maakt sinds 2015 deel uit van de Franse groep Vente-Privée.com.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle

    De “Fashion & Lifestyle”-editie van het RetailDetail Congress stelde niet teleur: zes keynotesprekers deelden hun visie op beleving, duurzaamheid en ondernemerschap, met verandering in een woelige modemarkt als rode draad.

  • icon
    Mode9 mei, 2025
    The Fashion Store ambieert 50 winkels

    Vrijdagochtend opende The Fashion Store een tweede winkel in Hasselt, de 22ste in Vlaanderen. Op termijn ziet de modeketen potentieel voor wel vijftig winkels.

  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet

    Na meer dan dertig jaar komt er een einde aan het verhaal van de Brusselse outletretailer Cameleon: de rechtbank heeft het faillissement uitgesproken. 46 medewerkers verliezen hun baan.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN