Outdoorconcern VF Corporation verdubbelde zijn omzet in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar, onder impuls van de merken Vans en The North Face.
Fors herstel
De totale omzet van VF Corporation kwam uit op 2,2 miljard dollar (1,8 miljard euro), een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Exclusief het effect van overnames (waaronder streetwearlabel Supreme) stegen de opbrengsten met 90%.
Het forse herstel werd aangevoerd door sterke prestaties van Vans en The North Face, die respectievelijk met 110% en 93% groeiden. Verder deed ook de werkkleding van Dickies het erg goed met een omzetstijging van 61%.
De bedrijfswinst kwam uit op 202,8 miljoen dollar (170 miljoen euro). Vorig jaar was er in dezelfde periode nog een bedrijfsverlies van 246,8 miljoen dollar (208 miljoen euro).
Prognose verhoogd
“Onze teams hebben een uitstekend eerste kwartaal geleverd, waardoor VF terugkwam op het omzetniveau van vóór de pandemie, terwijl het winstherstel onze verwachtingen overtrof”, zei CEO Steve Rendle in een persbericht. “Hoewel het eerste kwartaal een relatief klein deel van ons totale jaar is, versterkt deze sterke start mijn vertrouwen in ons vermogen om de groei tot 2022 en daarna te versnellen.”
VF Corporation verwacht nu dat de omzet voor het hele boekjaar minstens 12 miljard dollar (10 miljard euro) zal bedragen, inclusief een bijdrage van 600 miljoen dollar (500 miljoen euro) van het merk Supreme. Eerder had het bedrijf voorspeld dat de jaaromzet op 11,8 miljard dollar zou uitkomen.