Voor het eerst in 19 jaar is de omzet bij lingerieproducent Van de Velde gedaald: ten opzichte van 2015 daalde de omzet met 1,1%. Vooral het Amerikaanse Rigby & Peller drukt op de resultaten.
20 procent daling in Verenigde Staten
De totale omzet kwam in 2016 neer op 206,6 miljoen euro, wat bij constante wisselkoersen wel een stabiele omzet had betekend. Binnen de groothandel, waar Van de Velde het meeste van zijn omzet haalt, was er wel een groei van 3,4%. Ook de Europese retailactiviteiten presteerden sterk, met een groei van 3,5% op vergelijkbare basis.
In de Verenigde Staten klinkt echter een ander verhaal: daar daalde de omzet met maar liefst 20,2%. Van de Velde nam in 2007 lingerieketen Rigby & Peller over, dat toen nog bekend stond als Intimacy, maar het slaagt er maar niet in om de keten op het juiste spoor te brengen. Na een rebranding naar het bekendste merk Rigby & Peller en een aantal winkelsluitingen, heeft Van de Velde nog twaalf winkels in de Verenigde Staten.