Sterke groei retail
Uit de halfjaarresultaten blijkt alleszins dat de omzet van Valentino in de eerste helft van het jaar met 59% is gestegen naar 478 miljoen euro, terwijl de brutowinst steeg naar 87,5 miljoen euro. De omzet van Valentino is zo sinds 2011 meer dan verdrievoudigd: toen bedroeg de omzet 152 miljoen euro en de brutowinst 9,3 miljoen euro. Dat is voor een groot stuk te danken aan de sterke groei van de retailinkomsten: dankzij veertig nieuwe winkels in twee jaar tijd zijn die met 20% per jaar gegroeid.
De grootste groei maakt het modebedrijf door in Europa, maar ook op andere markten zoals Japan, Brazilië en de Verenigde Staten is er een constante groei. In China ging de omzet de hoogte in met 30% in de eerste helft van het jaar. Valentino haalt momenteel 40% van zijn omzet uit Europa.
Valentino had het doel van een miljard euro omzet enkele jaren geleden opgenomen in zijn vijfjarenplan, maar bereikt dat doel nu dus nog voordat die vijf jaren om zijn.