Uterqüe, een dochtermerk van modegroep Inditex, start een eigen webshop op het Chinese e-commerceplatform Tmall. Later wil het accessoire- en modelabel ook fysieke winkels openen in China.
Alle Inditex-ketens nu in China
Als laatste dochter van de Inditex-groep opent nu ook Uterqüe een eigen omgeving op Tmall, het platform van Alibaba waar veelal Westerse merken op te koop zijn. Net als in de eigen webshops en fysieke winkels van Uterqüe worden ook bij Tmall vanaf deze week tweewekelijks nieuwe producten aangeboden.
Het is voor Uterqüe de eerste stap op de Chinese markt. In de toekomst wil de keten er ook fysieke winkels openen, maar het online platform is voor veel merken een springplank om de markt te testen. “Gezien de snelle groei van de markt voor producten in het hoge segment op Tmall komen meer en meer premium-modemerken uit Europa en Noord-Amerika naar het platform. Ze openen zelfs een winkel op Tmall vooraleer ze bakstenen winkels uitrollen”, verklaart Anita Lyu, vicepresident van Tmall Fashion. De andere Inditex-ketens, van Berschka tot Zara, zijn al langer aanwezig op Tmall.