Hugo Boss presteerde in het tweede kwartaal lichtjes onder de verwachtingen. Vooral in de Verenigde Staten viel de verkoop tegen.
Azië presteert sterk
Het luxekledinglabel zag in het tweede kwartaal zijn globale omzet met 2% stijgen tot 675 miljoen euro. De bedrijfswinst ging 3% hoger en kwam uit op 76 miljoen euro. De resultaten liggen iets onder de analistenconsensus die uitging van respectievelijk 679 en 79 miljoen euro.
Vooral in Azië deed het Duitse modehuis goede zaken, met een groei van 8%. Ook in Europa was er een omzetstijging, vooral onder impuls van Frankrijk (+6%) en het Verenigd Koninkrijk (+2%). In Duitsland zelf moest het merk wel een daling van 5% incasseren. Ook in de Verenigde Staten viel de verkoop met 3% terug. Hugo Boss wijt dat aan de gevolgen van een belastinghervorming, de zwakkere toeristenverkopen en een uitgesproken promotionele markt.
Op basis van de resultaten van de eerste zes maanden van het jaar zwakt Hugo Boss zijn jaarprognose lichtjes af: het bedrijf rekent nu op een groei van om en bij de 4%.