Modegroep Urban Outfitters heeft er een recordkwartaal opzitten: de omzetstijging van 13,7% naar 992 miljoen dollar (zo’n 850 miljoen euro) was ongezien en overtrof makkelijk de analistenverwachtingen.
Breekt records en verwachtingen
Na moeilijke tijden zit Urban Outfitters weer flink in de lift: in de drie maanden tot 31 juli ging de omzet met 13,7% omhoog tot 992 miljoen dollar: dat is niet alleen meer dan de 980 miljoen dollar die analisten verwachtten, het breekt ook de eigen records. De winst steeg nog spectaculair meer: de netto-inkomsten kwamen uit op 93 miljoen dollar (zo’n 80 miljoen euro), goed voor een toename van liefst 86%. Voor de volledige eerste jaarhelft van 2018 haalde de nettowinst zo 134 miljoen dollar (110 miljoen euro).
De eigen formule Urban Outfitters groeide met 15% naar een omzet van 379 miljoen dollar (330 miljoen euro), terwijl dochterketen Anthropologie een omzetstijging van 11% naar 401 miljoen dollar (350 miljoen euro) realiseerde. Het merk Free People groeide met 17% het sterkst.
Urban Outfitters zegt de mooie cijfers te danken aan een stevige online en mobiele groei. Het toont in ieder geval een aanzienlijk verschil ten opzichte van vorig jaar, toen de modegroep zijn slechtste bedrijfsresultaten in zeven jaar moest toegeven.