Winst overtreft voorspellingen
In het tweede kwartaal haalde Urban Outfitters een recordomzet van 867,5 miljoen dollar (780 miljoen euro), maar analisten hadden zelfs een omzet van 882 miljoen dollar (800 miljoen euro) verwacht. De vergelijkbare omzet ging met 4% omhoog, ook al onder de verwachte vergelijkbare omzetstijging van 4,3%.
De omzet van de keten Urban Outfitters groeide met 4% op vergelijkbare basis, terwijl er bij Anthropologie sprake was van een stijging van 2%. De sterkste groei was te vinden bij Free People, waar de vergelijkbare omzet met 14% groeide, terwijl analisten een groei van 13,4% hadden voorzien.
Urban Outfitters haalde in het tweede kwartaal een nettowinst van 66,8 miljoen dollar (60 miljoen euro). Dat is tegelijk minder dan de winst van 67,5 miljoen dollar van een jaar geleden, maar toch beter dan de verwachtingen van analisten.
Vorige week belandde Urban Outfitters opnieuw in een storm van protest, toen het op de website een juwelenhouder in de vorm van de hindoegodin Lakshmi te koop aanbood. Het product werd na een protestactie snel opnieuw offline gehaald. Het was lang niet de eerste keer dat Urban Outfitters in de clinch ging met bepaalde bevolkingsgroepen, eerder gebeurde dat onder andere door het gebruik van jodensterren en hakenkruisen.