Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.
Recordomzet
De omzetgroei was ook gespreid over alle merken van het modebedrijf, met naast Urban Outfitters ook nog de ketens Anthropologie en Free People. De omzet van het modebedrijf kwam in het derde kwartaal uit op 893 miljoen dollar (760 miljoen euro). Die sterke groei kon echter niet doorgezet worden bij de winstcijfers: de winst voor belastingen steeg van 71,2 miljoen dollar naar 72 miljoen dollar (61 miljoen euro), maar onder de streep bleef daar maar 45 miljoen dollar (38 miljoen euro) van over, wat ten opzichte van 2016 dan weer een daling is: toen was de nettowinst nog 47,3 miljoen dollar.
“Ik ben zeer tevreden dat ik recordomzet in het derde kwartaal, positieve retailverkoop bij alle merken en opnieuw een sterk resultaat van Free People in de groothandel kan rapporteren”, zegt CEO Richard Hayne.
Het voorbije kwartaal was Urban Outfitters nipt het grootste merk van de groep, maar over de eerste drie kwartalen heen moet het Anthropologie voor zich dulden. Het was dan ook vooral Urban Outfitters dat in de eerste twee kwartalen zeer zwak presteerde. Het is ook het enige van de drie merken waar na negen maanden nog steeds sprake is van een omzetdaling.