Fast Retailing, het Japanse moederbedrijf van onder meer kledingmerk Uniqlo, zag zijn omzet in het derde kwartaal verder oplopen. Vooral de internationale activiteiten presteerden sterk.
Terugval in Japan
Het concern noteerde tijdens de eerste negen maanden van het gebroken boekjaar een omzet van 1,82 biljoen yen (15 miljard euro), een groei van 7% tegenover dezelfde periode een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat bedroeg 247,6 miljard yen (2 miljard euro) en de nettowinst 158.6 miljard yen (1,3 miljard euro).
Uniqlo, veruit het belangrijkste merk van Fast Retailing, stagneert echter op de binnenlandse markt: de omzet daalde lichtjes (-0,5%) tot 701 miljard yen (5,7 miljard euro). De inkomsten van Uniqlo International daarentegen groeiden fors (+14,6%) tot 820,5 miljard yen (6,7 miljard euro). Ook het bedrijfsresultaat van de internationale activiteiten ging met ruim 11% omhoog.
Naast Uniqlo bestaat de portfolio van Fast Retailing uit GU, Theory, Comptoir des Cotonniers, PLST, Princesse tam.tam en J Brand. Bij GU, het tweede grootste merk van de groep, steeg de omzet met 11,2% naar 185,3 miljard yen (1,52 miljard euro). De andere merken samen genereerden in de eerste negen maanden van het boekjaar een omzet van 113,6 miljard yen (930 miljoen euro), een daling van 1% op jaarbasis.