De omzet van het Amerikaanse sportmerk Under Armour is in het derde kwartaal met 22% gegroeid naar 1,47 miljard dollar (1,35 miljard euro). De winst ging zelfs met meer dan een kwart de hoogte in.
26 kwartalen op rij groei
De nettowinst van Under Armour kwam in het derde kwartaal uit op 128 miljoen dollar (120 miljoen euro), 28% meer dan een jaar eerder. Het is ondertussen al het 26e kwartaal op rij dat de omzet met meer dan 20% groeit.
Het grootste deel van zijn omzet haalt Under Armour uit wholesaleverkopen, maar ook de directe verkoop aan klanten groeide met 29% naar 408 miljoen dollar (370 miljoen euro). Bij Under Armour gaat dat vrijwel volledig over online verkoop, aangezien het merk amper eigen verkooppunten heeft.
Under Armour heeft al een sterke basis in Noord-Amerika, waar het ongeveer 85% van zijn omzet haalt, maar het investeert ook sterk in de internationale markten. Daar steeg de omzet dan ook met 74% ten opzichte van een jaar eerder.
Voor het volledige boekjaar verwacht Under Armour een omzet van ongeveer 4,925 miljard dollar (4,5 miljard euro): dat zou een groei zijn van 24% ten opzichte van een jaar eerder.