Schoenenketen Torfs organiseerde donderdagavond een exclusieve modeshow, maar ook wie er niet bij was kon mee shoppen. De show werd immers live gestreamd en was zo ook rechtstreeks ‘shoppable’.
Klikken op de catwalk
Op 31 maart trapte de Belgische moderetailer Torfs zijn Fashionated-campagne af met een modeshow in de winkel in Edegem. Het VIP-evenement presenteerde een nieuwe schoenen- en kledingcollectie samengesteld door Farah el Bastani. Ook wie niet ter plaatse was, kon het meebeleven: de modeshow werd live uitgezonden op de website van Torfs en van daaruit konden kijkers ook rechtstreeks shoppen.
“Wat de toepassing bij Torfs uniek maakte, is dat het niet ging om vooraf opgenomen video, maar om live video vanaf locatie. De technologie was bovendien zo ingericht dat alles vanuit één scherm plaatsvond. Je kon dus kijken en klikken; je verlanglijstje of producten bekijken gebeurde zonder dat je de ‘uitzending’ moest verlaten”, verklaart Tino Dekkers van het marketingbureau dat eerder ook al de digitale catwalk voor Mayerline ontwikkelde.
Voor de omnichannelwereld
“We leven in een omnichannelwereld, waar een klantenreis zich via steeds andere combinaties van fysieke en digitale contactpunten afspeelt”, zegt CEO Wouter Torfs van het bekende familiebedrijf. “Met een fysiek evenement in één van onze winkels, dat tegelijkertijd ook live gestreamd wordt, hopen we aan de verschillende inspiratie- en koopbehoeften van klanten tegemoet te komen.”
De eerste editie was volgens Torfs een succes en smaakt naar meer. De stream werd 2000 keer bekeken en klanten maakten meer dan honderd ‘wishlists’ aan. Hoewel het leeuwendeel van de kijkers bestaande klanten waren, trok het digitale event ook nieuwe klanten aan. In de toekomst volgen dus nog livestream-shoppinginitiatieven.