Multimerkenwinkelketen The Fashion Store, een dochter van Colruyt Group, neemt de merkrechten over van het failliete Terre Bleue. Volgend jaar verschijnt een nieuwe collectie in de winkels.
Ambitieuze plannen
The Fashion Store heeft op 26 augustus de merknaam van het Belgische modemerk Terre Bleue overgenomen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Het label is al lang een vaste waarde in de winkels van de modeketen: “We werken al jaren samen met Terre Bleue en zijn dan ook heel blij dat we het merk kunnen overnemen,” zegt general manager Mayke Nooteboom van The Fashion Store. “We betreuren het faillissement van Terre Bleue, omdat vandaag geen enkel ander merk de unieke rol die zij in ons assortiment speelden, kan overnemen.”
The Fashion Store heeft ambitieuze plannen met Terre Bleue: de intentie is om in de zomer van 2025 een nieuwe collectie van te presenteren. “We willen trouw blijven aan wie Terre Bleue is,” zegt Nooteboom. “Daarbij zullen we aandacht besteden aan de typische kenmerken van het merk, de doelgroep, het aanbod, de pasvormen en de kwaliteitsvolle afwerking van de kleding.”
21 winkels
Met deze acquisitie heeft het laatste onderdeel van de failliete modegroep Duror Fashion een nieuw onderkomen gevonden. Eerder al nam L&V Fashion uit Ingelmunster het herenmerk Zilton over en vond ook het label Gigue een overnemer met Castellino uit Harelbeke.
The Fashion Store is een multimerken-modeketen met 21 verkooppunten verspreid over heel Vlaanderen. De winkels verkopen meer dan tachtig modemerken voor dames en heren. De retailer is een onderdeel van The Fashion Society, de mode-divisie van Colruyt Group, waartoe ook ZEB en PointCarré behoren.