Samenwerken met lokale partners
Enkele maanden geleden kondigde Tesco aan dat voor een versnelde expansie voor zijn kledingketen F&F in landen waar het nog niet aanwezig was, zou opteren voor de franchiseformule. De plannen voorzagen in een opening van vijftig winkels in vijf jaar, een doelstelling die tegen het huidige tempo makkelijk wordt gehaald.
Half mei opende de eerste franchisewinkel van F&F de deuren in Saoedi-Arabië. Daarna trok het concern naar Kazachstan, waar een maand later de tweede in Astana werd opgestart. Vandaag telt F&F al 19 alleenstaande franchisewinkels, maar er zijn ook al dertien franchisewinkels ingebed in een groter concept.
In Zwitserland werkt Tesco samen met Coop, de tweede retailer van het land. De eerste zeven winkels werden er geopend in Coop-hypermarkten in de streek rond Zurich. In Gibraltar ging Tesco met franchising van start in samenwerking met Pisa International. De twee recentelijk geopende winkels omvatten ook de eerst F&F Kids-verkooppunt.
De kleding van F&F wordt nu al verkocht in zestien landen. Op de thuismarkt in Groot-Brittannië kon het merk vorig jaar een omzet van meer dan 1 miljard pond (1,2 miljard euro) boeken.