De Nederlandse modeketen TerStal opent vier nieuwe winkels in voormalige Blokker-panden. De familieonderneming zet daarmee haar expansie voort. Daarnaast overweegt het bedrijf om ook fysiek de stap naar België te maken.
Groei in Nederland, blik op België
In maart gaat TerStal van start in vier vroegere Blokker-winkels: in Zaandam en in Wateringen en nog twee panden in Rotterdam. Dat zou het aantal Nederlandse winkels voor de budgetmodeketen op 220 brengen. Aangezien de retailer zich tot doel stelde om driehonderd winkels te bereiken op de thuismarkt, blijft de keten naar verdere expansiemogelijkheden zoeken. De focus ligt vooral op de Randstad, meldt het familiebedrijf.
Naast de uitbreiding in Nederland kijkt TerStal nadrukkelijk naar België als nieuwe groeimarkt. De modeketen heeft hiervoor al een Belgische webshop gelanceerd en onderzoekt nu de mogelijkheden voor fysieke winkels. De formule ontstond meer dan honderd jaar geleden als textielwinkel en biedt vandaag een breed assortiment discountmode onder eigen merknaam.