Modediscounter Takko Fashion meldt sterke prestaties op zijn Duitse thuismarkt. Dankzij een efficiënter voorraadbeheer stijgt naast de omzet ook de winst.
Omzetgroei in bestaande winkels
In het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar noteerde Takko Fashion een omzetstijging met 5,2% tot 354 miljoen euro. De vergelijkbare omzetgroei bedroeg 5,4%, wat erop wijst dat de groei sterk gedreven werd door de bestaande winkels.
Daarnaast steeg de aangepaste brutobedrijfswinst met 25% naar 52 miljoen euro. De winstverbetering is volgens Takko Fashion het resultaat van efficiënter voorraadbeheer, kostenefficiëntie en een succesvolle uitvoering van marketingcampagnes. Volgens CEO Martino Pessina, die sinds 2023 aan het roer staat, presteerde het bedrijf uitstekend op de Duitse thuismarkt, evenwel zonder specifieke cijfers vrij te geven.
Takko Fashion is in zeventien Europese landen actief met bijna 2.000 winkels. In Nederland heeft de retailer 96 fysieke winkels, in België 20.