SuperGroup, het moederbedrijf van modemerk SuperDry, heeft laten verstaan dat het werkt aan zelfstandige winkels van het merk SuperDry Sport. De eerste vestiging moet in oktober zijn deuren openen in het Franse Grenoble.
Inzetten op groeiende markt athleisure
Na die eerste opening moeten er nog snel vier andere winkels volgen, zodat er tegen de kerstperiode vijf vestigingen van SuperDry Sport open zijn. SuperGroup wil zo inspelen op de groeiende markt van vrijetijdssportkleding en het merk laten uitgroeien tot een wereldwijd lifestylemerk. “De voorspelde groei in de sportmarkt is naar verwachting hoger dan die van de modemarkt,” stelt CEO Euan Sutherland. “We zijn al actief in athleisure met onze sweatshirts, T-shirt en joggingbroeken, maar we gaan nu richting meer technische sportkleding.”
SuperDry heeft wereldwijd al bijna 900 winkels in zestig verschillende landen. Vorig boekjaar haalde het een winst voor belastingen van 77 miljoen euro (+18,4%) en een vergelijkbare omzetgroei met 12,7%. Het slaagde er tevens in om in Noord-Amerika, waar het zeven nieuwe winkels opende, voor het eerst break-even te draaien.