Merk beschermen
Sutherland zegt dat kortingen geen waarde toevoegen op lange termijn. Hij wil liever het merk beschermen op lange termijn, in plaats van nu wanhopig op zoek te gaan naar extra verkoop.
Vorige week meldde SuperGroup een winst tussen 60 en 65 miljoen pond (tussen 76 en 83 miljoen euro) te verwachten. Enkele maanden geleden lag dat cijfer nog op 72,3 miljoen pond (92 miljoen euro), maar het warme weer van de voorbije twee maanden heeft voor een terugvallende verkoop gezorgd.
Nieuwe winkels
SuperGroup is dan wel niet van plan om kortingen te gaan uitdelen, het is wel bezig met het opzetten van outlets om inventaris die niet verkocht geraakte in de eigen winkels toch te kunnen verkopen, weliswaar tegen een lagere prijs.
De winst van SuperGroup wordt ook gestremd door de investeringen in het openen van winkels. Sinds de start van het financiële jaar heeft de keten al 12 nieuwe winkels geopend, waarvan 11 buiten het Verenigd Koninkrijk. In het vorige kwartaal, dat eindigde op 25 oktober, steeg de retailomzet daardoor met 11,4 procent naar 71 miljoen pond (90 miljoen euro).