In de eerste helft van het boekjaar ging Superdry in het rood en daalde de omzet. Niettemin zei CEO Julian Dunkerton dat hij “tevreden is met de vooruitgang” die de modewinkel heeft geboekt.
Minder kortingen
Tijdens de eerste zes maanden van het boekjaar daalde de omzet van Superdry met 11% tot 369,1 miljoen pond (440 miljoen euro). Het bedrijf voerde minder promoties om de winstmarges te verhogen, maar die keuze woog op de opbrengsten. Het bedrijf boekte dan ook een verlies van 4,2 miljoen pond (5 miljoen euro), mede als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten en de invoering van van een nieuwe boekhoudnorm (IFRS 16). In dezelfde periode vorig jaar was er nog een winst van 26,4 miljoen pond.
“Halverwege het financiële jaar ben ik blij met de vooruitgang die we hebben geboekt om Superdry te resetten. We zijn nog maar acht maanden bezig met een proces dat twee tot drie jaar zal duren, maar ik heb veel vertrouwen in het nieuwe managementteam”, zegt Dunkerton in een reactie op de cijfers.
In april van dit jaar maakte oprichter Dunkerton een comeback als CEO van het modebedrijf dat hij een jaar eerder verliet. Nadat Superdry in juli zware verliesciijfers bekendmaakte, kondigde de topman aan dat hij terug naar de roots van het merk wilde: meer nadruk op design, productkwaliteit en een klantgerichte retailaanpak.