In het derde kwartaal noteerde H&M Group een omzetstijging van 12%. Bij constante wisselkoersen bedroeg de toename 8%. Met dank aan een goede zomer.
Geslaagde zomercollecties
H&M Group, het concern boven onder andere H&M, Monki en Weekday, realiseerde in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar (periode van 1 juni tot 31 augustus) een omzet van 62,6 miljard Zweedse kroon (5,86 miljard euro). In dezelfde periode vorig jaar bedroegen de opbrengsten 55,8 miljard Zweedse kroon (5,23 miljard euro). In een korte update zegt het bedrijf dat de zomercollecties goed onthaald werden en dat de groep zijn marktaandeel kon uitbreiden.
H&M voegde er nog aan toe dat de “activiteitenniveaus met betrekking tot zijn transformatieproject” – inspanningen om zijn activiteiten nieuw leven in te blazen – in het kwartaal hoog bleven. Dat is een indicatie dat de investeringen in fysieke winkels en online opnieuw op de marges wogen. Op de beurs zakte het aandeel van het concern alvast met meer dan 3,5%.
Op 3 oktober presenteert H&M Group zijn volledige kwartaalcijfers.