Naar 200 miljoen euro omzet in 2016
Suitsupply, dat in 2000 werd opgericht en intussen bijna 70 winkels in 15 landen runt (waarvan vijf in België), heeft grootse plannen. Dat zegt oprichter en topman Fokke de Jong in de Nederlandse zakenkrant FD. Het mannenmodemerk opende onlangs flagships in Singapore en Shanghai en doet binnenkort hetzelfde in Seoul en Peking. Tegelijk staan er op de korte termijn ook nieuwe locaties gepland in de Verenigde Staten en Canada.
Omdat groeien nu eenmaal geld kost, haalt Suitsupply zo’n 130 miljoen euro extra op. Een deel daarvan wil Fokke de Jong ook investeren in de webshop: volgens de topman zijn de online activiteiten nu al rendabel en goed voor 30% van de totale omzet. Die zal dit jaar afklokken op zo’n 170 miljoen euro. Voor 2016 rekent De Jong op een omzet boven de 200 miljoen euro.
Een van de gesprekspartners voor de nieuwe financiering is ABN Amro Participaties Fund, dat 25 miljoen in het bedrijf wil pompen. De resterende 105 miljoen wil Suitsupply via een zogeheten “unitranche”-lening aantrekken: één contract waaraan meerdere partijen deelnemen. Welke dat zijn, is nog niet bekend.