Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.
Content marketing voor het dagelijks leven
Aldi Inspiriert is het nieuwe onlineplatform van discounter Aldi Süd in Duitsland. De supermarktketen wil via het digitale communicatiekanaal aan de slag gaan met content marketing en het Aldi-merk zo versterken. Consumenten vinden op de site dan ook allerhande tips en informatie, van recepten over fitness- en modetips tot advies om te tuinieren.
Alsof het een heus lifestyleblad is, is de site onderverdeeld in zes categorieën: eten en drinken, huis en decoratie, tuin, gezondheid en welzijn, familie en kinderen en als laatste reizen passeren allemaal de revue. Gebruikers kunnen de site ook personaliseren: door hun voorkeuren in elke categorie in te stellen, kunnen ze de content naar wens filteren.
“We willen de band van klanten met het Aldi Süd-merk versterken door hen inspiratie voor in hun dagelijks leven te geven”, zegt communicatiedirecteur Natascha Vrchoticky. Op langere termijn wil de website een centraal platform worden waar de retailer verschillende soorten content op kan aanbieden, maar allemaal met de klemtoon op entertainment.
Het is niet de bedoeling dat de site een kanaal voor productaanbiedingen, folders of vacatures wordt, klinkt het. De inspiratie voor Aldi Inspiriert komt van het gelijknamige consumentenmagazine dat Aldi Süd sinds 2015 tweemaandelijks uitbrengt.