De Duitse sportkledinggroep Adidas heeft er een sterk eerste kwartaal van 2017 opzitten: de omzet ging met bijna 20% de hoogte in en de winst steeg zelfs met bijna 30%, vooral dankzij sterke prestaties in Noord-Amerika en China.
“Sterke start”
De omzet in Noord-Amerika steeg met 35,8%, terwijl er in China sprake was van een opmars van 29,9%. Voor de hele groep was er sprake van een omzetgroei van 18,9% naar 5,67 miljard euro. Dankzij die positieve resultaten steeg ook de nettowinst met bijna één derde, van 351 naar 456 miljoen euro.
“We hadden een sterke start van het jaar”, zegt CEO Kasper Rorsted. “Onze grote merken Adidas en Reebok toonden net als onze belangrijkste markten een tweecijferige omzetgroei. Dankzij een grote wereldwijde vraag naar onze producten waren we in staat om onze winstgevendheid significant te verbeteren, ondanks sterke negatieve wisselkoerseffecten.”
De verkoop van het merk Adidas steeg in het eerste kwartaal met 20% naar 4,8 miljard euro en ook bij Reebok was er een groei van 18,5% naar 492 miljoen euro. TaylorMade, het golfmerk van Adidas, groeide met 7% naar 294 miljoen euro.