Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio’s. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.
Investeringen leveren op
Hugo Boss zette tijdens het eerste kwartaal goede resultaten neer: de modeketen zag haar omzet op groepsniveau toenemen tot 650 miljoen euro, een groei van 5% die het bedrijf op de juiste koers zet om de verkoops- en winstdoelen voor het verdere jaar te behalen. In heel wat markten blijft het modemerk sterk presteren: Azië en het Verenigd Koninkrijk gingen met 12% omhoog en in Noord-en Zuid-Amerika en de Benelux steeg de omzet met 7%. Elders in Europa groeide de groep lichtjes, op de Duitse thuismarkt kromp de omzet dan weer met 5%.
Topman Mark Langer is tevreden: “Met een omzetstijging van 7% zijn onze eigen Hugo Boss-consignes de drijvende motor van de groei, wat aantoont dat onze nieuwe collecties in de smaak vallen bij onze klanten.” Voor de online verkoop noteert de modegroep zelfs een groei van 43%, met dank aan de vernieuwde webshop en de betere profilering van de Hugo- en Boss-labels online.
De operationele winst bedroeg het voorbije kwartaal 99 miljoen euro, een lichte groei tegenover dezelfde periode vorig jaar. De komende maanden hoopt Hugo Boss de effecten van investeringen, waaronder ook de digitale transformatie van zijn businessmodel, verder weg te werken.