Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.
Expansie in Azië
De totale omzet van Ted Baker kwam in 2016 uit op 531 miljoen pond (616 miljoen euro). Dat is een groei van 16,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de winst voor belastingen maakte een sprong van 12,1 procent naar 65,8 miljoen pond (76,3 miljoen euro).
De grootste markt voor Ted Baker blijft het Verenigd Koninkrijk en Europa, waar de omzet met 10,7 procent groeide naar 279 miljoen pond (323 miljoen euro). In Noord-Amerika was de groei voor het Britse merk indrukwekkender. Daar steeg de verkoop met 28 procent naar 103 miljoen pond (119 miljoen euro).
Daarnaast wordt ook de online verkoop steeds belangrijker voor Ted Baker. De omzet van e-commerce steeg zo met 35,1 procent naar 72 miljoen pond (83 miljoen euro) en is daardoor goed voor bijna 20 procent van de retailverkoop. Ook de groothandelsverkoop steeg met 20,9 procent naar 130 miljoen pond (124 miljoen euro).
Het komende jaar wil Ted Baker voornamelijk investeren in nieuwe markten in Azië, waar het momenteel al aanwezig is in Tokyo. Vorig jaar werden er ook al nieuwe winkels geopend in onder andere Dubai, Egypte, Mexico en Taiwan. Dit jaar moeten er winkels openen in Frankrijk, Duitsland en Nederland.