De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.
Grootste groei in VS
De totale omzet van Asos groeide in het vierde kwartaal met 36% van 457,1 naar 621,3 miljoen pond (710 miljoen euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 18% naar 244 miljoen pond (280 miljoen euro), terwijl de internationale omzet met maar liefst 52% de hoogte in schoot naar 361,7 miljoen pond (415 miljoen euro). Vooral in de Verenigde Staten maakte Asos een flinke stap voorwaarts, met een omzetstijging van 66%. In Europa was er sprake van een groei met 49%.
Die cijfers zijn ook zichtbaar in het aantal actieve klanten, dat met 25% steeg. Daarnaast steeg de gemiddelde waarde van een bestelling met 2% en groeide de orderfrequentie met 6%. In totaal werden er 15,5 miljoen orders verzonden, een stijging van 35%.