Uit de jaarrekeningen van modegroep The Sting blijkt dat de gelijknamige winkelketen in 2015 nog steeds verlies leed, al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder. De nieuwe zusterketen Costes heeft wel een goed 2015 achter de rug.
Winst bij Costes
De omzet van de keten The Sting bedroeg in 2015 218 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 230 miljoen. Veruit het grootste deel van de omzet (185 miljoen) wordt in Nederland gehaald, in België daalde de omzet van 17,1 naar 11,4 miljoen euro.
In 2015 leed The Sting een verlies van 5,8 miljoen euro, bijna de helft beter dan de put van negen miljoen euro en die het bedrijf een jaar eerder achterliet. Een groot deel van het verlies is bovendien toe te schrijven aan de lancering van de webshop en het sluiten van de verlieslatende winkels in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waar 6 miljoen euro werd afgeschreven.
Zusterketen Costes doet het een stuk beter: de omzet steeg van 21,6 miljoen euro naar 29,2 miljoen euro en de winst verviervoudigde zelfs naar ongeveer 845.000 euro. Eigenaar Herman Franzen liet eerder al verstaan dat de cijfers voor The Sting in 2016 een stuk beter zijn. Er zou vier miljoen euro winst gemaakt zijn en daarom wordt er fors geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van bestaande vestigingen.