Eigen winkels doen het goed
Vooral de verkoop in de eigen winkels liep goed: de omzet nam er toe van 48,7 miljoen dollar (44,5 miljoen euro) naar 56,4 miljoen dollar (51,5 miljoen euro). Op basis van een vergelijkbaar aantal winkels bedroeg de stijging zelfs 11,2%, het derde kwartaal op rij overigens dat er een groei was met dubbele cijfers. Bovendien nam de brutomarge toe van 58,9% naar 60,4%, al was dat ook deels het gevolg van een afname van de promotionele inspanningen.
Maar ook in de groothandel stegen de verkopen. Daar trokken ze aan van 343,3 miljoen dollar (313,6 miljoen euro) naar 357 miljoen dollar (326 miljoen euro), waarbij de brutomarge van 31,3% naar 32,1% klom. De hogere verkoopcijfers vertaalden zich in een toename van de nettowinst met 9,3% tot 42,9 miljoen dollar (39,2 miljoen euro).
Tragere bestellingen private label
Voor het volledige jaar gaat Madden uit van een toename van het globale verkoopcijfer met 6% à 7%. Het baseert zich daarvoor op lager dan verwachte vooruitbestellingen van schoenen onder private label voor diverse ketens.
Madden telde eind september 165 eigen winkels. Het ging om 120 klassieke verkooppunten, 37 outlets, 4 internetverkooppunten en 4 joint-ventures in Zuid-Afrika.