Moeilijke markt in Hongkong
In de regio EMEA (Afrika, Europa, India en het Midden-Oosten) kende de groep een tweecijferige vergelijkbare groei in het eerste kwartaal, terwijl de groep op de Amerikaanse continenten een “hoge enkelcijferige omzetgroei” kende. Vooral in Frankrijk, Italië en Spanje presteerde Burberry goed.
De digitale verkoop deed het volgens Burberry zelfs nog een stuk beter, al geeft het bedrijf daarover geen cijfers vrij. De mobiele verkoop verdrievoudigde wel, dankzij investeringen die Burberry vorig jaar deed in het mobiele platform. Enkel in de regio Asia-Pacific was er een kleine terugval, vooral vanwege mindere resultaten in Hongkong.
In totaal haalde Burberry in het eerste kwartaal een retailomzet van 407 miljoen pond (580 miljoen euro). “We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, met een retailomzet die onderliggend met 8 procent en vergelijkbaar met 6 procent groeide”, aldus CEO Christopher Bailey.
Burberry verwacht voor het volledige jaar een winst te maken die 20 miljoen pond (28 miljoen euro) hoger ligt dan in het vorige jaar. Dat is een verdubbeling van de verwachtingen die Burberry uitsprak bij het vrijgeven van de voorlopige resultaten in mei.