Primo wil bredere landelijke dekking
Beide nieuwe winkels openen op vrijdag 7 juni en zijn vroegere zelfstandige sportzaken die nu de overstap naar de Primo-keten maken. Zo is de nieuwe winkel in Lier het vroegere Profi-Sport, een bekende lokale voetbalspeciaalzaak, die naar een groter pand verhuist en een Primo-vestiging wordt.
In Zele gaat het dan weer om het voormalige Murphy Sport aan de Oudburgstraat, dat wordt omgebouwd tot een Primo City Store, het binnenstedelijke winkelconcept van de keten die zich anders meestal in de periferie vestigt.
De nieuwe winkelopeningen passen naar eigen zeggen in een langetermijnplanning om alle blinde vlekken weg te werken. “Door een betere landelijke dekking kunnen klanten meer en beter bereikt worden”, verklaart Peter Linskens, commercieel directeur van Primo.
De keten maakt deel uit van de Unlimited Sports Group (USG), eigenaar van de ketens Aktiesport, Perry Sport en Time Out in Nederland. De groep is ook licentiehouder voor merken als Le Coq Sportif, Pantofola d’Oro, Champion en Ellesse.
Expliciet gericht op sporters
Primo-winkels hebben typisch een verkoopoppervlakte tussen 600 en 1000m² en een concept waar het sporten centraal staat: de winkels zijn per sporttak ingedeeld, aangevuld met lifestylecollecties van merken als Adidas, O’Neill en Nike.
“Primo mikt op mensen die op een leuke manier aan sport willen doen. We willen van hun beweging een echte beleving maken,” aldus Peter Linskens. Tijdens het openingsweekend op 7 en 8 juni worden dan ook verschillende acties op poten gezet.