Ook offline aanwezig
Klanten kunnen ook doorheen de collecties scrollen op de spiegels. Als ze iets zien dat ze graag eens willen passen, dan moeten ze enkel hun telefoonnummer achterlaten. Zodra het item klaar ligt om te passen, zullen ze een bericht krijgen op hun telefoon.
De spiegels van eBay zijn een manier van de online retailer om ook meer offline aanwezig te zijn. Het is geen verrassing dat ze dat doen in samenwerking met Rebecca Minkoff, een merk dat zelf startte als een pure online speler. “Mensen willen nog altijd hun vijf zintuigen gebruiken, niet maar één zintuig zoals dat het geval is bij e-commerce”, zegt Steve Yankovich, hoofd innovation & new ventures bij eBay. “Ik denk dus dat fysieke retail, een showroom, nooit zal verdwijnen.”
De winkels van Rebecca Minkoff zullen nog meer technische snufjes hebben: zo zullen klanten ‘herkend’ worden als ze de app van Rebecca Minkoff gebruiken en via camera’s worden de klanten gevolgd, zodat de invulling van de winkel aangepast kan worden, indien nodig.