“Bewogen maar succesvol jaar”
“2013 was een bewogen maar tegelijk ook een zeer succesvol jaar voor s.Oliver. We waren niet alleen in staat om net als in de voorbije jaren de nettoverkoop opnieuw te laten toenemen, ook de totale omzet ging vooruit en we zijn dan ook tevreden met onze jaarresultaten”, aldus CFO Thomas Steinhart.
Het merk opende het afgelopen jaar 31 nieuwe winkels in Oostenrijk, Kroatië, India, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Zwitserland. De eigen winkels genereren intussen al 40% van de groepsomzet, de groothandelsactiviteiten 60%. Zowel in Duitsland, met 1,01 miljard euro omzet nog altijd veruit de belangrijkste afzetmarkt, als daarbuiten (export: 261 miljoen euro) ging de verkoop de hoogte in.
s.Oliver gaat multichannel
Ondertussen is de modegroep ook volop bezig met de uitrol van zijn multichannelstrategie. “Dankzij ondersteunend klantenadvies via tablet-pc en dankzij onze Click & Collect-service werkt de onlinetak veel nauwer samen met de retail, waardoor we optimaal kunnen inspelen op de wensen van de klanten”, zegt Thomas Kronefeld, managing director International Retail.
Kersvers topman Reiner Pichler, die sinds januari de plak zwaait in Rottendorf, is dan ook optimistisch over het lopende boekjaar: “We anticiperen nu al op een verdere sterke stijging van de verkoop. Investeringen in de aantrekkelijkheid van het merk alsook een verdere internationalisering en expansie van onze winkels – zowel in Duitsland als elders – zullen een duurzaam effect genereren.” Voor de Duitse modegroep werken zo’n 7.000 mensen.