Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers heeft de vierde fase van de uitbreiding van zijn Europees distributiecentrum afgerond. Het distributiecentrum in Luik werd een derde groter en meet nu 98.500 m².
Stijgende vraag volgen
Skechers heeft fiks geïnvesteerd in de infrastructuur om te kunnen voldoen aan de stijgende vraag. Zo verzond het in februari al een recordaantal van drie miljoen paar schoenen en in heel het eerste kwartaal werden er 8,1 miljoen paren verdeeld.
“Nu de uitbreiding van ons Europees distributiecentrum is afgerond en de automatisering later dit jaar volledig is voltooid, verwachten we nog efficiënter te werken in onze grootste markt na de Verenigde Staten en voorbereid te zijn voor verdere groei in Europa”, zegt operationeel bestuurder en financieel directeur David Weinberg.
Skechers is de voorbije jaren bezig aan een stevige expansie. Sinds kort is het ook in België aanwezig met eigen winkels: de eerste opende in april zijn deuren in het Wijnegem Shopping Center. In totaal wil het ongeveer vijftien winkels openen in de Benelux. Wereldwijd heeft het meer dan 1.340 winkels en haalt het een omzet van ongeveer 3 miljard dollar (2,7 miljard euro).