Showroomprivé brengt zijn marktplaats naar België: de Franse concurrent van Veepee start er een internationale expansiegolf, die het ledenplatform nog dit jaar ook naar Spanje en Portugal moet brengen.
Testmarkt
In augustus is de marktplaats van Showroomprivé in alle stilte in België van start gegaan. Het is de eerste buitenlandse lancering voor de platformformule van het bedrijf, een concept dat in 2021 het daglicht zag. Anders dan gewoonlijk bij Showroomprivé gaat het op de marktplaats niet om tijdelijke flashverkopen, maar om vaste aanbiedingen van partnermerken. In Frankrijk telt de marktplaats al een 220-tal verkooppartners, in België een negentigtal.
Na een “geweldig 2023” – met 85% groei voor de marktplaats in Frankrijk – meldt directeur Grégoire Scherer echter aan FashionUnited dat België testmarkt wordt “voordat we de uitrol in andere landen voortzetten”. “We zijn erin geslaagd om de marktplaats in Frankrijk te vestigen en te stabiliseren met een duidelijke strategie. Dit is dus het juiste moment om andere landen te benaderen en het aanbod internationaal uit te breiden”, aldus de topman. Nog voor het einde van het jaar wil Showroomprivé met zijn marktplaats in Spanje en Portugal aanwezig zijn.