Shein verstevigt zijn fysieke voetafdruk in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika. De Chinese moderetailer opent een hoofdkantoor in Dublin, maar voorziet dit jaar ook dertig pop-upstores.
4.000 bezoekers per dag
EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) is een van de belangrijkste markten voor Shein, zegt Leonard Lin, hoofd van wereldwijde overheidsrelaties in het Chinese bedrijf. De opening van een kantoor in Dublin markeert dus een belangrijke mijlpaal in de groei van de onlinemodespeler. Op het kantoor zullen eind dit jaar dertig mensen werken, van data-analisten tot financiële managers en juristen. In de toekomst kunnen er meer aanwervingen volgen.
Pop-upstores moeten de groei in de regio alvast ondersteunen. Alleen al dit jaar wil Shein ongeveer 30 pop-ups organiseren in de EMEA-regio. Op dit moment is er, van 12 tot 17 mei, een tijdelijke winkel in het Ierse Cork, maar een pop-up in Dublin vorig jaar trok meer dan 4.000 bezoekers per dag aan. Ondertusssen opent Shein ook nieuwe distributiecentra in de regio, waaronder een magazijn van 40.000 vierkante meter in Wroclaw in Polen en kleinere distributiecentra in Italië en de Verenigde Arabische Emiraten.