Topman Dirk-Jan Stoppelenburg stopt als CEO bij modelabel Scotch & Soda, maar blijft wel op post tot een opvolger is gevonden. Daarna zal hij Michiel Witteveen opvolgen als voorzitter.
Omnichannelstrategie
Na vijf intensieve jaren als CEO wil de topman meer tijd door te brengen met zijn gezin in Zweden, zo meldt een persbericht. “Ik ben erg trots op de resultaten die we de afgelopen jaren samen hebben geleverd. Scotch & Soda is een modemerk dat stap voor stap de wereld verovert. We plukken nu de vruchten van de implementatie van onze omnichannelstrategie. Ik kijk er naar uit om betrokken te blijven bij de ontwikkeling van Scotch & Soda in mijn nieuwe rol.”
Onder leiding van Stoppelenburg ontwikkelde Scotch & Soda zich tot een internationaal modemerk dat in meer dan zeventig landen wordt verkocht. In de afgelopen jaren heeft het een succesvolle omnichannelstrategie geïmplementeerd, waardoor bijna 70% van de omzet van het merk wordt gerealiseerd via eigen kanalen. Het bedrijf bleef groeien in haar kernmarkten Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten, en het resultaat van de bedrijfsactiviteiten groeide naar 52 miljoen euro in het vorige boekjaar.
Afscheidnemend voorzitter Witteveen blijft wel bestuurslid en is blij dat het merk kan blijven rekenen op de expertise van Stoppelenburg: “Dirk-Jan heeft een belangrijke rol gespeeld in de groei en ontwikkeling van Scotch & Soda. Zijn visie en drive maken dat we zijn waar we nu zijn. We zijn hem daarvoor veel dank verschuldigd. Ik kijk uit naar de voortzetting van onze uitstekende samenwerking in de raad.”