De Antwerpse flagshipstore van C&A heropent in een nieuw jasje. Om dat te vieren, pakt de kledingketen ook uit met een marketingstunt: de eerste TikTok-etalage in België.
Outfitchallenge in de etalage
C&A viert dit weekend de heropening van zijn flagshipstore op de Meir in Antwerpen. Net zoals eerder al de winkel in het Zwitserse Zürich, werd de vestiging naar een nieuw winkelconcept omgebouwd. De make-over betekent een volledig andere winkelinrichting en lay-out, die past bij de nieuwe huisstijl en het recent veranderde logo van het merk.
Met de slogan “Wear the Change” wil C&A inzetten nu op een meer duurzaam imago, waarbij de stijl ook strakker en directer is geworden. Ook de Antwerpse winkel, goed voor 3400m² over 3 verdiepingen, moet daarom nu een “duidelijke en stressvrije winkelervaring” bezorgen. Duurzaamheid wordt in de verf gezet met moswanden, planten en uitleg over duurzame initiatieven op de muren.
Levensgrote videowalls trekken bovendien de aandacht, tijdens het openingsweekend zelfs in de etalage. C&A pakt voor de heropening in Antwerpen uit met een TikTok-window, naar eigen zeggen de allereerste in België. Verschillende influencers, waaronder Yannick Somers, Lotte Feyen en Liandra Sadzot, veranderen er razendsnel van outfit – wat op TikTok de outfitchallenge wordt genoemd. Ook consumenten kunnen tot 2 november deelnemen en in de paskamers dergelijke filmpjes opnemen. Met de hashtag #CA_styleswitch maken ze kans om zelf op het levensgrote gsm-scherm in de etalage getoond te worden.