Luxeconcern LVMH heeft in de eerste negen maanden van het jaar een recordomzet geboekt van 44,2 miljard euro, 46% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De explosieve groei nam in de voorbije drie maanden wel wat af.
Ruim boven pre-coronaniveau
In de periode van juli tot september realiseerde LVMH een omzet van 15,5 miljard euro, waarmee het iets boven de verwachtingen uitkwam. Op jaarbasis betekent dat een groei van 15%. De opbrengsten liggen ook 11% hoger dan in het derde kwartaal van 2019, schrijft De Tijd.
De cijfers van LVMH zijn sterk, maar globaal genomen minder spectaculair dan tijdens de eerste jaarhelft. Toen werd een groei neergezet van 56%, gestuwd door de versoepelingen van de coronamaatregelen.
Overal groei
Het hoogste autonome groeicijfer binnen het concern van Bernard Arnault kwam ook in het derde kwartaal van de afdeling mode en lederwaren, die er 24% op vooruitging. Vooral de producten van Louis Vuitton waren erg in trek.
Ook de andere activiteiten bleven wel groeien: de drankenafdeling profiteerde van de heropening van de horeca en sloot het kwartaal af met een plus van 10%. De parfum- en cosmeticatak groeide op organische basis met 19% en de horlogedivisie met 18%.