Ralph Lauren zag zijn omzet vorig kwartaal met bijna 200% stijgen. De vraag naar polo’s en hemden met een paardje op herneemt, nu het openbare leven weer opstart.
Focus op sport en locals
“Tegen de achtergrond van sterker dan verwachte heropeningen in Noord-Amerika en Europa hebben onze teams dit kwartaal uitzonderlijke prestaties geleverd“, citeert Fashionunited CEO Patrice Louvet. Ook de aard van de producten verandert: het luxemerk gaat het aanbod pyjama’s en loungewear terugschroeven, terwijl de vraag naar iets gekledere items weer stijgt.
De omzet steeg in het voorbije kwartaal met liefst 182% tegenover de lockdownperiode vorig jaar, naar 1,4 miljard dollar (1,2 miljard euro). In Europa was er zelfs een stijging van 194%. De uitzonderlijke groei komt weliswaar door de zwakke vergelijkingsbasis, want op de Aziatische markt steeg de omzet maar met 68%. China kwam vorig jaar immers sneller uit de lockdowns dan het Westen.
Ralph Lauren zet dit jaar ook sterk in op marketing. Het merk sponsort het Amerikaanse Olympische team, maar ook evenementen zoals Wimbledon en Major League Baseball. De marketinguitgaven verdubbelden daarom tegenover dezelfde periode vorig jaar en waren nog zo’n 40% meer dan in 2019. Het was volgens Louvet echter een bewuste keuze om met de reclamecampagnes meer te mikken op lokale shoppers dan op toeristen, aangezien het internationale toerisme nog maar traag op gang komt.