Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.
Sterke groei schoenenverkoop
In het derde kwartaal steeg de omzet met 13% naar 1,12 miljard euro. Voor wisselkoerseffecten gaat het zelfs over een groei van 17%. De kosten stegen ook wel met 11%, vooral vanwege meer investeringen in marketing en retail. Toch steeg de nettowinst van 39,5 miljoen euro naar 62,1 miljoen euro.
De grootste stuwende factor voor Puma blijft de schoenenverkoop, maar ook de divisie accessoires kende in het derde kwartaal een mooie opmars. Bij kleding was de groei volgens Puma meer bescheiden. Alle regio’s droegen bij tot de omzetgroei: in de EMEA-zone (Europa, Midden-Oosten en Afrika) steeg de omzet met 23% en op het Amerikaanse continent met 16%. In de regio Asia-Pacific kende het Duitse sportmerk een groei van 10%.
“Het derde kwartaal was opnieuw een goed kwartaal voor ons, met tweecijferige groei in alle regio’s en een sterke groei in alle productcategorieën.”, zegt CEO Bjorn Gulden. Omwille van die sterke resultaten besloot Puma ook de vooruitzichten voor het hele jaar op te krikken: het bedrijf gaat nu uit van een groei van 14 tot 16% en een operationele winst tussen 235 en 245 miljoen euro.