Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.
Winst verdrievoudigd
In april verhoogde Puma de winstverwachting voor het volledige boekjaar al naar een bedrag tussen 185 en 200 miljoen euro. Nu wordt er uitgegaan van een winst tussen 205 en 215 miljoen euro, bij een omzetstijging tussen 12 en 14 procent.
De definitieve cijfers voor het tweede kwartaal zijn nog niet vrijgegeven, maar Puma deelde wel al mee dat de omzet voor wisselkoersen met 17,2 procent is gestegen. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een omzetgroei van 16,3 procent. De EBIT werd dan weer meer dan verdrievoudigd naar 43,4 miljoen euro.
Puma trekt zo de lijn van eind vorig jaar verder, toen de omzet ook al hoger lag dan verwacht. Het surft mee op de populariteit van het merk bij een aantal bekende figuren, zoals Usain Bolt en zangeres Rihanna. Eind juli worden de volledige cijfers gepubliceerd.
Het Duitse Puma, dat werd opgericht door de broer van de oprichter van Adidas, is onderdeel van de Franse groep Kering, maar de laatste tijd zijn er al meermaals geruchten opgedoken dat die groep van plan is om het merk van de hand te doen.