Het Duitse sportmerk Puma heeft in het voorbije boekjaar voor het eerst de grens van vier miljard euro omzet doorbroken, dankzij een omzetgroei van 16% ten opzichte van een jaar eerder.
Verdubbeling nettowinst
Preciezer haalde Puma in het voorbije boekjaar een omzet van 4,14 miljard euro, een groei van 15,9% ten opzichte van 2016. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een stijging van 14%. Ook de winstcijfers gingen sterk de hoogte in: zo steeg de operationele winst van 128 miljoen euro naar 245 miljoen euro. Netto bleef daar nog 136 miljoen euro van over, meer dan een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.
“2017 was een geweldig jaar voor Puma. We groeiden 16 procent en haalden voor het eerst een omzet boven 4 miljard euro”, aldus CEO Bjorn Gulden. “Dit momentum zorgt er samen met de positieve feedback van de consument en onze retailpartners voor dat we positief kijken naar 2018.” De topman verwacht dan ook om in het lopende boekjaar de omzet opnieuw met ongeveer 10% de hoogte in te jagen, terwijl de operationele winst moet stijgen van 245 miljoen euro naar een bedrag tussen 305 en 325 miljoen euro.