Gisteren heeft modemerk Promiss in Hoofddorp zijn comeback gemaakt. Daar opende de eerste winkel van wat zo snel mogelijk opnieuw een keten van een vijftigtal verkooppunten moet worden.
Einde Superstar
Promiss is dan wel een bekende merknaam, maar voor de nieuwe winkel werd de vormgeving over een volledig andere boeg gegooid. Daarbij mikt de keten nu op vrouwen van boven de veertig met een moderne stijl. “Het doel is om te voldoen aan de vraag naar vrouwelijke, stijlvolle en toegankelijke kleding in maat 36 tot en met 46, ongeacht leeftijd. Innovatieve stoffen en doordachte ontwerpen zorgen voor de perfecte fit en hoge kwaliteit tegen een toegankelijke prijs”, zegt designer Yana Gorbacheva, die samen met haar team de rebranding op zich nam.
De comeback van Promiss is het gevolg van het einde van winkelketen Superstar, dat onder nieuwe eigenaar FNG Group volledig zal verdwijnen en wordt vervangen door Promiss en Friday, een nieuw merk dat onlangs al in België werd uitgerold. De twee ketens zullen samen alle oude winkels van Superstar invullen.
Promiss werd vorig jaar failliet verklaard, waarna de zeventig filialen de deuren sloten. De merknaam bleef wel in handen van R&S Retail, dat nu is samengegaan met FNG Group.