De omzet van Primark is het voorbije kwartaal met 11% gestegen bij constante wisselkoersen, bij actuele wisselkoersen was dat zelfs +22%. Vooral de groeiende winkeloppervlakte stuwde de omzet omhoog.
Nieuwe winkels rem op vergelijkbare groei
Moederbedrijf Associated British Foods laten weten dat de prestaties in het Verenigd Koninkrijk goed waren, met een groei van de vergelijkbare omzet en het marktaandeel. Voor de hele keten werd de vergelijkbare omzetgroei wel geremd door dalingen in Duitsland en Nederland, al waren die kleiner dan een jaar eerder. In Nederland was die daling te wijten aan de snelle groei van de winkeloppervlakte, waardoor nieuwe winkels aan de haal gaan met een deel van de omzet van winkels die al minstens een jaar geopend zijn.
Ook in het nieuwe jaar blijft Primark inzetten op expansie: sinds de start van het nieuwe boekjaar kwam er alweer 75.000 m² winkeloppervlakte bij, met nieuwe winkels in Parijs, Hamburg en Amsterdam. Aan het einde van het kwartaal op 7 januari telde Primark in totaal 328 winkels, waarvan ondertussen zes in de Verenigde Staten. Dit boekjaar moet er nog eens 120.000 m² winkelruimte bijkomen.