Het Italiaanse dameslabel Pinko zal voortaan geleid worden door een extern managementteam. Het is de eerste keer dat de oprichtersfamilie het dagelijks bestuur van het familiebedrijf uit handen geeft.
Verjonging en knowhow
“Dit is slechts het begin van een groter project dat in de komende maanden stapsgewijs vorm zal krijgen. Wij geloven in de kracht van jongere generaties. Daarom hebben we een volledig Italiaans team opgezet om een reeds succesvol bedrijfsmodel een extra stimulans te geven”, zegt Pietro Negra, een van de oprichters van het familiebedrijf.
Federico Bonelli, die al werkzaam was bij Ernst & Young, The Boston Consulting Group en Bain & Company is benoemd tot General Manager. Emanuele Bianchi, voorheen actief bij onder meer Diesel, en Dolce & Gabbana, wordt directeur marketing. Cecilia en Caterina Negra (foto), de dochters van de oprichters, behouden hun huidige functie in het bedrijf en zijn verantwoordelijk voor respectievelijk communicatie en het creatieve.
Verder wordt Caterina Salvador directeur stijl en product. Zij heeft een ruime ervaring opgebouwd bij grote labels als Giorgio Armani, Hugo Boss en Calvin Klein. Het team zal in de toekomst wellicht nog verder uitgebreid worden.
Pinko boekte vorig jaar een totale omzet van 210 miljoen euro. Ook dit jaar wordt verdere groei verwacht. Het dameslabel heeft wereldwijd 194 winkels en wil ook in de toekomst nieuwe vestigingen blijven openen. China is een cruciale markt voor Pinko, waar het bedrijf binnenkort 65 winkels zal tellen.