Kledingmerk Petit Bateau heeft zijn app uitgebreid met een nieuwe optie. Gebruikers kunnen er nu ook tweedehandskleding van het merk kopen en verkopen. De advertenties worden gemodereerd door Petit Bateau, maar de afhandeling gebeurt door de gebruikers zelf.
Geen commissie
De toevoeging van de nieuwe service is een volgende stap voor Petit Bateau in de verduurzaming van zijn kleding, die voor 80 procent wordt geproduceerd in Frankrijk. Daarnaast wil het aantonen dat de producten van het kledingmerk van goede kwaliteit zijn en dus best een tweede leven bij een nieuwe eigenaar kunnen doorstaan.
Gebruikers van de app kunnen trouwens zelf de betaling en de verzending van de producten regelen, Petit Bateau komt daar niet in tussen. Het neemt ook geen commissie op de kledingstukken die via de app verkocht worden.
Petit Bateau werd in 1893 opgericht in het Franse Troyes. Sinds 1988 maakt het deel uit van de Groupe Rocher, dat ook het moederbedrijf is van merken als Yves Rocher, Flormar en Stanhome. Wereldwijd beschikt de keten over 480 verkooppunten, die jaarlijks 26 miljoen kledingstukken van het merk verkopen.