Sinds maart 2017 biedt e5 mode de MyStyle-service aan in al zijn winkels. Ondertussen werden er al meer dan 4000 afspraken gemaakt: wat begon als een proefproject in een selectie van winkels, is nu een vaste waarde in het winkelconcept.
Extra troef
“De professionele tips en hulp maken een winkelbezoek leuker, vlotter en vruchtbaarder”, zegt CEO Alexander Talpe: “De klant vindt sneller wat hij nodig heeft en verrast zichzelf met een nieuwe look. MyStyle is een extra troef van onze winkels en we zijn erg tevreden dat de dienst zo’n succes kent. De feedback die we van de klanten ontvangen is enorm positief.”
Bij een vergelijking van het aantal afspraken per winkel, valt het op dat er enkele winkels uitspringen. In Dendermonde, Aartselaar en Turnhout maakt het grootste aantal klanten een afspraak, zowel in 2017 als in 2018. Ongeveer 10% van de afspraken werd door mannen gemaakt. “De MyStyle-Service is de ideale manier om op een relatief korte tijd, zoveel mogelijk uit je winkelbezoek te halen. En je hoeft zelf niet te zoeken naar de beste stuks in de juiste maat. Zo proberen we mannen die minder graag winkelen, toch een aangename ervaring te bieden”, zegt Talpe.
Het concept
MyStyle wil klanten helpen tijd te besparen of hen een nieuwe look te bezorgen. Een afspraak maken kan in de winkels of via de online agenda op de e5-website. De personal shopper (een e5-medewerker die hiervoor specifiek is opgeleid) staat dan gedurende één uur ter beschikking van de klant. Voorafgaand aan de afspraak, belt de personal shopper de klant al even op om naar de wensen en behoeften te polsen, en legt al enkele silhouetten klaar. De dienst omvat geen aankoopverplichting.
Sinds Talpe in 2017 aan het roer kwam zet de modeketen sterker in op beleving en inspiratie met een nieuw winkelconcept, dat wordt uitgerold in een ambitieus investeringsplan. Recent nog voegde de keten nieuwe merken toe aan het assortiment. Ook de webshop werd vernieuwd.