H&M-dochter & Other Stories, die ook een assortiment schoonheidsproducten heeft, test in Parijs een automaat met schoonheidsartikelen. Zo wil de keten contactloos shoppen bevorderen tijdens de coronapandemie.
Automaat maakt comeback
Modelabel & Other Stories heeft in de Haussmann-vestiging van Galeries Lafayette in Parijs een automaat met bad- en lichaamsproducten geplaatst. Die biedt een beperkt assortiment aan van de huismerkproducten van de H&M-dochter, waaronder handzeep, mini-handcrème, eau de toilette en parfum, en is te vinden op de damesmode-afdeling op de tweede verdieping.
“Door het idee van de automaat nieuw leven in te blazen, verandert & Other Stories een schijnbaar vergeten ruimte in een kleine hub die geuren en schoonheidsproducten serveert terwijl de producten hun verhaal vertellen”, klinkt het in een blogpost van de modegroep. Al is H&M lang niet de enige om de automaat te herontdekken: van juwelenhandelaars tot discounter Aldi, de distributiemachine is duidelijk aan een comeback bezig.
Slim uit te breiden
Met lage prijzen (tussen 5 en 30 euro) en een, in deze coronatijden welgekomen, contactloze afwikkeling hoopt H&M op een laagdrempelige manier meer consumenten te bereiken. De automaat moet aanvoelen als een mini-versie van de winkels van het merk, die consumenten nieuwsgierig maakt of dient als een snel verkooppunt voor bestaande klanten.
De automaat is een test in samenwerking met The Laboratory, de innovatie-afdeling van de H&M Group: “Met deze pilot samen met & Other Stories willen we een geweldige klantervaring bieden met gemak en lokale relevantie, door aanwezig te zijn in het dagelijks leven van de klant. We testen kleinschalig door te beginnen met één locatie in Parijs, maar breiden slim uit eenmaal we geleerd hebben”, zegt Anna Tillberg Pantzar, hoofd van The Laboratory. Indien succesvol kan het concept ook elders en mogelijk voor nog andere producten of zelfs merken worden gebruikt.