Het Franse Orchestra-Premaman gaat het Amerikaanse Destination Maternity overnemen. Samen zullen ze één van de grootste groepen ter wereld worden in de sector van kleding voor zwangere vrouwen en kleine kinderen.
Meer dan 1 miljard euro omzet
Orchestra-Premaman legt voor de overname ongeveer honderd miljoen euro neer, al gebeurt dat volledig in aandelen. Elk aandeel van Destination Maternity zal 0,515 aandeel van Orchestra waard zijn en de aandeelhouders van de Amerikaanse groep zullen zo 28% van het fusiebedrijf in handen krijgen.
Zo komt er een einde aan gesprekken die al meer dan een jaar aan de gang waren. Het Franse bedrijf had al 13,3% van de aandelen van Destination Maternity in handen en probeerde al langer om het hele bedrijf over te nemen. De deal moet volledig rond zijn medio 2017. De twee bedrijven hebben samen een omzet van ongeveer 1,1 miljard euro en zijn met circa 1.800 winkels te vinden in meer dan veertig landen wereldwijd. De fusie moet synergievoordelen tussen veertien en twintig miljoen euro opleveren binnen drie jaar.