Minder Aziatische toeristen
De omzet van Burberry strandde in het derde kwartaal, dat eindigde op 31 december, op 603 miljoen pond (793 miljoen euro). De mindere resultaten in het derde kwartaal zijn vooral te wijten aan een terugval van de verkoop in Hongkong en Macau. In de winkels in Hongkong werd er maar liefst 20 procent minder omzet geboekt.
Zonder de inbreng van Hongkong en Macau zou de omzet van Burberry met drie procent zijn gestegen. In Japan ging de omzet immers zelfs met meer dan de helft omhoog na de opening van een nieuwe winkel.
De mindere resultaten in Hongkong zijn het gevolg van Chinese toeristen die er steeds minder uitgeven. Die toeristen zijn goed voor ongeveer 40 procent van de totale omzet van Burberry en een derde van die toeristen komt uit de Asia-Pacific regio.
In Europa was er sprake van gemengde resultaten. In Italië en Spanje was er een omzetstijging van meer dan 20 procent, maar in Frankrijk was er dan weer een terugval. Ook in het Verenigd Koninkrijk was de markt moeilijk, ook al vanwege minder toeristen uit Azië en het Midden-Oosten.